סער בוועדה לבחירת שופטים: "נביא הרכב מאוזן וראוי"

ישראל רובין No Comments on סער בוועדה לבחירת שופטים: "נביא הרכב מאוזן וראוי"

שר המשפטים סער בפתח ישיבת הוועדה לבחירת שופטים שתבחר ארבעה שופטי עליון: "ההצעה שאביא כוללת מועמדים מעולים שבמעולים; ההרכב שיובא גם מגוון ומאוזן מבחינת התפיסות המשפטיות ומשקף את הפסיפס החברתי המגוון שלנו"

שר המשפטים סער בישיבת הוועדה לבחירת שופטים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער פתח לפני זמן קצר את ישיבת הוועדה לבחירת שופטים, בה צפויים להיבחר ארבעה שופטים לבית המשפט העליון.

בפתח דבריו התייחס סער לפטירתו של השופט גבריאל בך: "השופט גבריאל בך ז״ל כיהן שנים ארוכות כפרקליט המדינה וכשופט בבית המשפט העליון. אתמול ליווינו אותו בדרכו האחרונה.

כניעה לאגף הליברלי? הוועדה לבחירת שופטים תבחר 4 שופטי עליון

"סיפור חייו של השופט בך מסמל את המפנה ההיסטורי שחל בתולדותיו של העם היהודי. הנער שברח עם משפחתו מגרמניה הנאצית ימים ספורים לפני ליל הבדולח היה לתובע של הצורר הנאצי אדולף אייכמן בבית משפט במדינתו הריבונית של העם היהודי.

"המחויבות שלנו היא לפסוע בנתיב של שמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, בדיבור אחד. יהי זכרו של השופט גבריאל בך – ברוך.

"על הועדה לבחירת שופטים מוטלת אחריות כבדה", אמר סער. "בבחירת שופטי ישראל בכלל ובעיצוב דמותו של בית המשפט העליון בפרט.

"לאחר שלושה חודשים של עבודה מאומצת מאז פרסום רשימת המועמדים הראשונה – אביא היום לוועדה הצעת החלטה למינוי ארבעה שופטים לבית המשפט העליון".

סער הדגיש כי "הצעה זו משקפת את הבחירה הנכונה על פי שלושת המדדים שקבעתי כמצפן: מצוינות. איזון. גיוון. ההצעה שאביא ושאני מקווה שהועדה תאשר אותה ברוב הנדרש לפי חוק כוללת מועמדים מעולים שבמעולים. גביש של איכות שיוסיף כוח מקצועי משובח לערכאת השיפוט הבכירה שלנו.

"ההרכב שיובא גם מגוון ומאוזן מבחינת התפיסות המשפטיות ומשקף את הפסיפס החברתי המגוון שלנו".

סער הוסיף "בנובמבר לא יכולנו להגיע לתוצאה הזאת ומתוך אותה תחושת אחריות ביטלתי אז את ישיבת הוועדה. מרגע שהגעתי לתוצאה הנכונה לפי מיטב הכרתי ושיקול דעתי – חובתי כיושב ראש הוועדה להוביל את הבחירה הזאת וכך אני פועל היום.

"אני מודה לכל חברי הועדה בלי יוצא מן הכלל שפעלו, כל אחד לפי תפיסתו, בחודשים האחרונים כדי להביא לבחירה המיטבית. אני מאמין שיש סיכוי טוב שנצא מכאן היום עם בחירה. עם בחירה מצויינת".

המועמדים שצפויים להיבחר הם השופטים רות רונן וחאלד כבוב המשויכים לאגף הליברלי ולצידם השופטת גילה כנפי שטייניץ הנחשבת לשמרנית מתונה ועורך הדין יחיאל כשר שלא משויך לאף אחד מהצדדים באופן מובהק.

הארבעה צפויים לזכות לרוב הנדרש לבחירת שופטי עליון, של שבעה מתוך תשעה חברי הוועדה וכך להיבחר. חברי הוועדה חבר הכנסת שמחה רוטמן והשרה איילת שקד צפויים להתנגד לכל הפחות לבחירתם של חלק מן המועמדים.



0 תגובות